UniCredit Business Integrated SolutionsJuly 2017 - Présent
As part of my work at UniCredit Bank Spa, I work as IT Technical Team of International Project GIMB (Global International & Mobile Banking), a global program to Design, Develop and Deploy a single Retail Internet Banking and Mobile platform in the three main countries (IT, DE, AT) : - Study and Analysis of functional problems. - Development of the BackEnd/FrontEnd/DB services approved by the IT Managers respecting the timing - Testing and production performance - Conference and Meeting with the Australia team
Technologies Used: ------------------------- * BackEnd: - Language: Java/J2EE, JSF 2.3 - Frameworks: Spring 4.0, Hibernate ORM 5.2 - IDE Tools: IBM RSA* for WebSphere Software (*Rational Software Architect)
Maresa Art et Voyage: Maresa (Ma Réservation) Art est une plateforme destinée à la promotion du métier d'artisan et des produits du terroir Camerounais. Cette plateforme innovante permet à des clients accessibles de faire des commandes en ligne, d'effectuer leur paiement en toute sécurité et d'être en possession de l'article à domicile/bureau ou point de relais.
Maresa Voyage est une plateforme en ligne innovante qui promouvoir différents services de réservations:
- Hébergements
- Écotourisme
- Voitures
- Loisirs
MarketPlace KazouCoin : Kazoucoin est une plateforme en ligne qui offre les moyens le plus simple, pratique et performant de débuter une activité commerciale en toute sécurité. C'est le lieu d'agrandir son marché, de booster ses ventes dans les meilleurs délais et de bénéficier d'une grande communauté de fans et clients déjà accessibles. Cette plateforme en ligne est dédiée aux PME et à tout le public en quête de visibilité. Rendez-vous sur "Kazoucoin" pour créer sa boutique en ligne en 5min.
Memory Wedding Event : Mini site configurable sur un CRM de faire-part et de remerciement de mariage où chaque personne connectée peut voir les moments forts de la cérémonie, les photos prises et interagir en laissant un commentaire.
Site d'Association - Progrès2017: Progres2017 est un site d'association de la communauté (membres) de l'Italie vivant à Milan. Cette plateforme en ligne sécurisée par un accés unique à chaque membre permet de visualiser l'avancé des projets, l'historique des translactions, le bilan, bénéfices, dépenses des projets en cours d'exécution.
Lombardia Informatica SpaFebruary 2017 - July 2017
As part of my work at LOMBARDIA Informatica Spa, I deal with many tasks in the Software Development, Database Management and Maintenance in the SISS Project (Health Care Information System, a communication and information sharing paradigm within an organizational scheme to "network" that allows operators to consult and exchange information for the prevention, diagnosis and treatment of patients through ICT (e-Health) in all the Lombardy City) in the Health Care Team :
- Architectural (security, access techniques, interoperability and application co-operation, etc...) - Organizational (privacy rules, service management and service procedures, etc...) - Presentation of services (standardization of interfaces for citizens and operators, etc...) - Technological and Semantic standards (encodings, paths, formats, etc.) - Acquisition, processing and organization of information (data base modeling, data consistency checks, etc...)
Technologies Used: -------------------------- * BackEnd: - Language: Java/J2EE, JSF 2.3, PL/SQL - Frameworks: Spring 4.0, Hibernate ORM 5.2 - IDE Tools: Eclipse IDE for Java
Lombardia Informatica SpaJune 2016 - February 2017
As part of my work at LOMBARDIA Informatica Spa, I deal with many tasks in the Software Development, Database Management and Maintenance in the EDMA Project (Enterprise Document Management, integrated management of different types of documents used in the Lombardy City) in the Finance Team:
- Study and Implementation of various services: Document Management, Computer Protocols, Electronic Signature, Workflow Management, ... - Software Development Client-Server. - Control of external data flow. - Perform Unit Testing and Integration. - Write Technical Documentation of the developed services. - Ensure the Maintenance and Development.
Technologies Used: ------------------------- * BackEnd: - Language: Java/J2EE, JSF 2.3 - Frameworks: Spring 4.0, Hibernate ORM 5.2, JDBC - IDE Tools: Eclipse IDE for Java
As part of my work at NTTData Italia Spa, I deal with many tasks in the EasyPDA Project (Terminal to make recording data for Carrefour Market) in the Systems Informations Team (SI) :
- Detailed analysis and programming on the business modules solutions. - Integrate with business solutions the software components developed. - Look for and implement the best solutions to optimize the technical and functional performance. - Perform unit Testing and Integration. - Write Technical Documentation of the developed functions. - Assist support teams in the treatment of dysfunctions at customer sites.
Technologies Used: ------------------------- * BackEnd: - Language: Java/J2EE, JSF 2.3 - Frameworks: Spring 4.0, Hibernate ORM 5.2, JDBC - IDE Tools: NetBeans IDE 8.0.2
• Management and Process planning : Build a team and assist them in the implementation of new Information Technology and Telecommunications infrastructure : Installation of routers and switches, Deploying Cisco Ip Phones, Configuring Cisco devices, Unit tests, Floor walking and Assistance to users.
• Migration with IT projects managers to achieve the requirements desired by the customer (DHL Bordeaux, Nancy DHL, Allianz Assurance Rennes).
Mes compétences
Technologies
Spring Data JPA, Vue.js, React.js, Angular 2+, Vue CLI, PrimeNG
Talent sourcing specialist de la plateforme Pentalog, SkillValue s’appuie sur un pool de +400 000 Experts Tech & Marketing, dont +15 000 freelancers. Évaluations de compétences, missions, offres d’emploi : les consultants SkillValue vous aident à accélérer votre carrière.
Un compte Pentalog vous permet d’accéder en toute transparence à notre catalogue de prix compétitifs et trouver les meilleurs profils et talents digitaux à travers le monde.
Notre catalogue contient tout ce dont vous avez besoin pour créer et faire évoluer une équipe de développement agile performante.
Pourquoi créer un compte Pentalog ?
Bénéficier de prix transparents pour accéder à des développeurs de classe mondiale
Construire facilement et évaluer votre « équipe de rêve »
Comparer les infos et tarifs à travers 3 continents et 8 pays
Recevoir des offres spéciales et des mises à jour sur les développeurs disponibles
Vous recherchez un profil en particulier ? Contactez un Consultant Pentalog pour trouver l'expert adapté à votre projet.